Een vraag, een opmerking?

De vragen die u ons gevraagd hebben bijgedragen aan dit onderwerp! Je hebt 90 procent kans om uw antwoord te vinden op deze verschillende secties.

Meest gestelde vragen
1. Hoe functioneert de simulator van Alma Solar?

Alma Solar heeft een simulator ontworpen waarmee binnen een minuut de mogelijke energiebesparing door middel van zonne-energie kan worden berekend.

Het is eenvoudig en snel. U geeft eerst uw locatie aan, vervolgens rekent onze simulator de jaarlijks te behalen besparing uit, afhankelijk van de oppervlakte van uw dak en uw jaarverbruik.

Weet u uw jaarverbruik niet? De simulator helpt u die te berekenen.

2. Wat is het verschil tussen verzending en levering?

De verzending loopt vanaf de goedkeuring van de bestelling en komt overeen met de duur van de verwerking en voorbereiding van uw producten.

De goedkeuring van uw bestelling ontvangt u per e-mail of sms.

De levering loopt vanaf de overdracht van uw pakket aan de bezorgdienst.

Dit komt overeen met de tijd die nodig is om het pakket op uw afleveradres te krijgen dat is aangegeven bij uw bestelling.

De levering van uw bestelling wordt u medegedeeld per e-mail of sms.

Samengevat:

De afleverdatum = de verzending + de bezorgtijd van de bezorgdienst.

3. Kan ik zonder btw betalen?

Om zonder btw te betalen moet u een onderneming met geldig btw-nummer buiten Luxemburg hebben. U vult deze velden direct in bij het deel "adres" van uw account of tijdens het aanmaken van uw account.

Wanneer u bent ingelogd met een geldige bedrijfsnaam en btw-nummer, geeft de winkel automatisch het bedrag van het product zonder btw weer. De btw wordt op 0% ingesteld.

Alles gaat automatisch bij uw bestelling.

PAS OP, als professional moet u deze import opgeven bij de douane (maandelijks, driemaandelijks of jaarlijks, bepaald door uw boekhouder). Alma Solar zal een exportverklaring geven. Als de douane de import- en exportverklaringen niet ontvangt, riskeert u boetes voor btw-fraude.

4. Hoe kan ik mijn facturen downloaden?

U kunt uw facturen makkelijk raadplegen in uw account. Daarvoor maakt u verbinding met Alma Solar, door rechtsbovenaan te klikken op INLOGGEN. Voer uw e-mailadres en uw wachtwoord in. U bent nu verbonden. Het woord "inloggen" is nu verdwenen en vervangen door "mijn account".

Klik op "mijn account" en daarna op "details van uw bestellingen". In de tabel klikt u in de kolom "factuur" op "PDF" en uw factuur wordt automatisch in PDF gedownload op uw computer.

Faq onderwerpen
Mijn account
1. Hoe kan ik mijn facturen downloaden?

U kunt uw facturen makkelijk raadplegen in uw account. Daarvoor maakt u verbinding met Alma Solar, door rechtsbovenaan te klikken op INLOGGEN. Voer uw e-mailadres en uw wachtwoord in. U bent nu verbonden. Het woord "inloggen" is nu verdwenen en vervangen door "mijn account".

Klik op "mijn account" en daarna op "details van uw bestellingen". In de tabel klikt u in de kolom "factuur" op "PDF" en uw factuur wordt automatisch in PDF gedownload op uw computer.

2. Hoe kan ik mijn postadres wijzigen ?

Ga naar uw account en klik rechts bovenaan op INLOGGEN. Voer uw e-mailadres en uw wachtwoord in.  U bent nu verbonden. Het woord "inloggen" is nu verdwenen en vervangen door "mijn account".

Klik vervolgens op "mijn account" en "mijn adressen". Klik op "bijwerken". Wijzig uw adres en klik op "opslaan".

Tip: Vergeet niet uw adressen namen te geven om ze gemakkelijker terug te vinden.

3. Hoe een factuur- of afleveradres toevoegen?

Ga naar uw account en klik rechts bovenaan op INLOGGEN. Voer uw e-mailadres en uw wachtwoord in.  U bent nu verbonden. Het woord "inloggen" is nu verdwenen en vervangen door "mijn account".

Klik dan op "mijn account" en "mijn adressen". Klik daarna op "Voeg een nieuw adres toe". Vul de verplichte velden op het formulier in en klik op "opslaan". Geef elk aangemaakt adres een naam om ze gemakkelijker terug te vinden op het moment dat u een bestelling doet.

meer
Onze producten
1. Welke typen producten zijn er te vinden in de Alma Solar shop?

Alma Solar biedt u meer dan 500 producten, in 5 productgroepen :

  • Mono- en polykristalijne zonnepanelen en zonnepanelen met dubbel glas
  • Zonne-omvormers
  • Zonnebatterijen
  • Accessoires
  • Montagesystemen

95% van de producten zijn op voorraad en kunnen dus snel verzonden worden.

Alma Solar biedt ook allerlei diensten aan.

2. Hoe vind ik de belangrijkste informatie over een product?

Om de belangrijkste informatie vinden, hoeft u alleen maar naar de productbeschrijving te gaan. In het bovenste gedeelte vindt u de belangrijkste kenmerken van het product. Vervolgens vind u in de tabbladen alle verdere informatie, zoals: de productgarantie, de technische gegevens, de montage-instructies, de klantenreviews, video's, etc... Wij willen zoveel mogelijk informatie geven om u het best te begeleiden in uw keuze.

3. Hoe weet ik of het gewenste product op voorraad is?

Alma Solar beschikt over een magazijn om de opslag van alle producten te kunnen garanderen.

95% van onze producten zijn op voorraad.

meer
Bestellen
1. Welke stappen moet ik nemen bij een bestelling ?

Dankzij onze online configurator kunt u eenvoudig bestellen. Dit zijn de stappen bij een bestelling:

1/ Bereken uw mogelijke energiebesparing;

2/ Bepaal welk materiaal u nodig heeft voor uw installatie. Voeg de gewenste producten toe aan uw winkelwagen. Als u bent ingelogd worden de verzendkosten automatisch berekend op basis van uw adres. De verzendkosten worden direct weergegeven in uw winkelwagen;

3/Controleer uw afleveradres en kies de goedkoopste transporteur;

Tip voor particulieren: uw kunt ook een Alma Solar-monteur toevoegen in uw winkelmand, die u zal assisteren gedurende de plaatsing van uw installatie. Er zijn 3 mogelijkheden: basic, standaard of compleet. Door een beroep te doen op een Alma Solar-monteur die de plaatsing van uw zonne-installatie valideert, profiteert u GRATIS van de "Alma Solar allriskverzekering".

4/ Kies een betaalwijze en betaal uw bestelling online. U ontvangt onmiddellijk een bevestigingsmail van uw bestelling. Als u deze niet ontvangt, check dan uw spambox.

5/ Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u een sms ter bevestiging.

6/ De dag voor aflevering zal de transporteur contact met u opnemen om een afspraak te plannen, zodat u zeker aanwezig bent op het moment van levering.

7/ Controleer bij aflevering goed de goederen in aanwezigheid van de transporteur, voordat u de afleverbon tekent.

8/ Evalueer uw product en onze service direct op onze website.

2. Hoe kan ik bestellen vanuit Zwitserland ?

Dat is heel eenvoudig:

1. Maak een account aan en vul uw postadres in, de prijs wordt automatisch zonder BTW berekend.

2. Voeg de gewenste producten toe aan uw winkelwagen. De verzendkosten worden berekend. Deze kosten zijn inclusief douanekosten.

3. Bevestig uw betaling, na uw online bestelling.

4. Bij ontvangst betaalt u aan de transporteur de Zwitserse BTW.

3. Wat is het btw-percentage?

Het btw-percentage is 17% op het bedrag exclusief belastingen van de producten. Dit btw-percentage wordt bij elke bestelling toegepast.

meer
Betalen
1. Welke betalingswijzen worden geaccepteerd bij Alma Solar?

Verschillende betalingswijzen worden geaccepteerd op Alma Solar.

U kunt betalen door middel van een bankoverschrijving, creditcard (VISA/ MASTERCARD), SOFORTBANKING, Bancontact (België), iDeal (Nederland). Al deze betalingswijzen vind u bij het bevestigen van uw bestelling, bij de stap "kies uw betaalmethode".

2. Wat is het maximumbedrag dat ik kan betalen met een creditcard?

Om veiligheidsredenen zijn betalingen per creditcard gelimiteerd tot €4500. Boven dit bedrag raden wij u andere betalingswijzen aan, waaronder via bankoverschrijving.

3. Waarom moet ik via 3D Secure betalen met een creditcard?

3D Secure van VISA en MASTERCARD garandeert dat u de werkelijke eigenaar van de creditcard bent. Uw bestelling op Alma Solar is op deze manier nog meer beveiligd.

Na betaling ontvangt u een bevestigingscode per e-mail of sms. Deze code wordt door uw bank gestuurd naar de eigenaar van de kaart.

meer
Voorbereiding en verzending van uw bestelling
1. Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Na het plaatsen van een bestelling ontvangt u een bevestiging per e-mail. Bij elke statuswijziging van uw bestelling ontvangt u een e-mail en/of sms. U kunt de status van uw bestelling ook volgen in uw account bij "Details van uw bestellingen".

Als de bestelling onderweg is ontvangt u een trackingnummer.

2. Hoe lang na verzending komt het pakket aan ?

Als u voor DASCHSER heeft gekozen, is de levertijd 3 tot 5 werkdagen. Als u voor UPS heeft gekozen is de levertijd 2 tot 3 werkdagen.

Pas op dat u niet deze levertijd verward met de levertijd die bij elk artikel wordt aangegeven. Deze levertijd wordt ook aangeduid in uw winkelwagen.

3. Waarom wordt mijn bestelling in meerdere pakketten verzonden?

In geval van een bestelling van meerdere producten waarvan de verzendduur verschillend is, zullen wij uw bestelling over meerdere pakketten verdelen.

meer
Levering en retourzendingen
1. Kan ik mijn pakket laten afleveren op een ander adres dan mijn factuuradres?

Het is mogelijk om het pakket te laten afleveren op een ander adres dan uw factuuradres. Daarvoor hoeft u enkel een nieuw adres in te voeren bij de rubriek "Mijn account", dan "Mijn adressen". Bij uw bestelling kunt u dan een bezorgadres toevoegen.

Kies bij uw bestelling voor een factuuradres en een bezorgadres.

2. Wat gebeurt er als ik afwezig ben op het moment van levering?

In geval u hebt gekozen voor de bezorgdienst UPS, dan komt de bezorger een tweede maal langs, normaliter de volgende dag. Als u de tweede keer weer afwezig bent, brengt UPS het pakket naar een overeengekomen ophaalpunt bij u in de buurt (supermarkt, etc). Met het trackingnummer dat u van ALMA SOLAR heeft gekregen, kunt u het ophaalpunt terugvinden.

In geval u hebt gekozen voor de bezorgdienst DACHSER, neemt de bezorger altijd contact met u op om een afspraak te maken voor de levering. Als hij u niet kan bereiken, blijft het pakket in afwachting van bevestiging tot u contact opneemt.

3. Hoe kan ik profiteren van gratis levering?

Of u nu een particulier of een professional bent, de verzendkosten zijn gratis vanaf een aankoop van €6.000. De verzendkosten worden direct in uw winkelwagen berekend. Dus bij een aankoop van €6.000 of meer, zijn de verzendkosten gratis.

meer
De configurator van Alma Solar
1.Hoe werkt de gevorderde versie van de configurator van Alma Solar?

Met de gevorde versie van de configurator van Alma Solar kunt u het benodigde materiaal voor uw zonne-installatie bepalen. Afhankelijk van uw behoeften en uw budget berekent het de benodigde zonnepanelen, omvormers en batterijen (in geval van een installatie voor eigen gebruik) en klein materiaal.

Tip: Voeg deze producten toe aan uw winkelwagen om de afhandeling van uw bestelling te vergemakkelijken.

2.Hoe functioneert de simulator van Alma Solar?

Alma Solar heeft een simulator ontworpen waarmee binnen een minuut de mogelijke energiebesparing door middel van zonne-energie kan worden berekend.

Het is eenvoudig en snel. U geeft eerst uw locatie aan, vervolgens rekent onze simulator de jaarlijks te behalen besparing uit, afhankelijk van de oppervlakte van uw dak en uw jaarverbruik.

Weet u uw jaarverbruik niet? De simulator helpt u die te berekenen.

De monteurservice van Alma Solar
1. Hoe werkt de monteurservice van Alma Solar ?

Het is eenvoudig en snel. Selecteer "wijze van levering" in uw winkelwagen. Na dit gekozen te hebben, stellen wij u voor om een beroep te doen op een monteur van Alma Solar, afhankelijk van waar u woont. U kiest vervolgens het niveau van de gewenste ondersteuning afhankelijk van uw project en u betaalt online. Voordeel: een enkele bestelling voor alle services.

De monteur maakt binnen 48 uur een afspraak met u.

Tijdens zijn interventie zal hij u begeleiden bij alle stappen van de installatie en zorgt voor veiligheid. Ook controleert hij op meer dan 40 punten.

U kunt ook een monteur van Alma Solar kiezen voorafgaand aan de bestelling. Kijk daarvoor hier.

Tip: Particulieren kunnen een beroep doen op een monteur van Alma Solar om de installatie aan alle eisen te laten voldoen en zo gratis te profiteren van de allriskverzekering van Alma Solar voor uw gehele zonne-installatie. Meer informatie

2. Wat zijn de installatiemogelijkheden die Alma Solar biedt?

Om u de best mogelijke service te bieden, geeft Alma Solar u 2 keuzes uit oplossingen voor de plaatsing van uw zonne-installatie.

1/ Met het digitale overzicht van Alma Solar kiest u de dichtstbijzijnde monteur en maakt u een afspraak met hem. Almar Solar is uw tussenpersoon.

2/ Alma Solar heeft zijn eigen professionele netwerk opgebouwd. Deze monteurs zijn door Alma Solar gecertificeerd en komen direct naar u toe om u te assisteren bij uw zonne-installatie.

3. Plaatst de monteur van Alma Solar de zonnepanelen?

De monteur van Alma Solar doet dat niet zelf, maar staat u bij en begeleidt u bij de installatie. Hij komt van een halve dag tot 2 dagen, afhankelijk van uw behoefte aan hulp.

meer
Alma Solar garanties
1. Hoe kan u een beroep doen op de allriskverzekering?

Om te kunnen profiteren van de allriskverzekering, moet de gehele bestelling gedaan zijn bij Alma Solar. Wij zorgen daarom ook voor de perfecte combinatie van zonnepanelen, omvormers, montagesystemen en/of opslagbatterijen.

De verzekering wordt toegepast als het een bevestigingssysteem betreft die bedoeld is voor zonne-energie.

2. Wat is de procedure in geval van schade?

Informeer Alma Solar binnen 5 dagen na het voorval per e-mail. Als het gaat om een diefstal, poging tot diefstal, afpersing of kwaadwillige daad van een derde partij, doe dan direct aangifte bij de politie.

Vervolgens brengt u Alma Solar zo spoedig mogelijk op de hoogte van de oorzaak, de zwaarte en de omstandigheden van het voorval.

U dient de beschadigde onderdelen te bewaren voor het geval van onderzoek. U mag geen wijzigingen aanbrengen aan de beschadigde objecten en ze niet verplaatsen, want dat zou het onderzoek kunnen bemoeilijken of onmogelijk maken. U dient aan Alma Solar alle indicaties en documenten te verschaffen die het mogelijk maken het schadebedrag te kunnen schatten en de "arbeidskosten" en de "materiaal- en vervangingskosten" te bepalen aan de hand van facturen of alle andere documenten.

U dient Alma Solar eveneens alle technische assistantie te verlenen die zij vraagt voor de uitoefening van haar verhaalrechten jegens derden.

3. Als ik mijn installatie verplaats, wijzig of verhuis, is mijn garantie dan nog steeds geldig?

U bent verplicht om de redenen van verplaatsing van de installatie te vermelden. U moet het nieuwe adres van uw installatie vermelden, evenals de aangebrachte wijzigingen.

De installatie moet verplicht worden gecontroleerd door een monteur van Alma Solar.

Het afbreken, het weer in elkaar zetten, het verplaatsen, het onderhoud, aanpassingen of reparaties zijn inbegrepen in de garantie.

meer
Klantenservice
1. Wat is de garantieperiode?

De garantieperiode van onze producten wordt vermeld op de productpagina, bij het tabblad "datasheet". Het kan zijn dat de garantieperiode ook vermeld wordt in PDF-formaat onder het tabblad "downloads".

U dient uw aankoopfactuur te bewaren, want die geldt als aankoopbewijs.

2. Ik heb een defect product ontvangen, wat moet ik doen?

U heeft 2 mogelijkheden. In beide gevallen verzoeken wij u de volgende gegevens bij de hand te houden: wat is het defect? Wat is de foutmelding? Wat is het serienummer van het product? U kunt ook eventueel foto's nemen.

1/ Neem contact met ons op via e-mail of per telefoon: Contact

Onze technici zullen zo snel mogelijk een oplossing proberen te bieden. Als we het defect niet kunnen verhelpen, zullen we gebruik maken van de fabrieksgarantie.

2/ Neem rechtstreeks contact op met de fabrikant om de garantie toe te passen. U kunt daarvoor naar het productbestand gaan en op het tabblad "garantie" te klikken. Daar vindt u alle contactgegevens.

Overigens wordt 90% van de defecten veroorzaakt door een aansluitingsprobleem.

3. Kan ik mijn bestelling na ontvangst annuleren?

Conform de wetgeving van verkoop op afstand kunt u binnen een termijn van 14 dagen een beroep doen op uw recht op annuleren. De termijn gaat in op het moment van ontvangst van de bestelling. Dit recht is alleen geldig op bestellingen door particulieren. De retourkosten zijn voor uw rekening. Het verzoek van annulering wordt alleen in behandeling genomen als zij betrekking hebben op nog verpakte en verzegelde producten. Wij verzoeken klanten om ons voorafgaande aan de verzending per e-mail te informeren het product te willen retourneren.

Dat is de niet tevreden geld terug garantie van Alma Solar.

meer
De productreviews
1.Zijn de reviews echt?

Alle gepubliceerde reviews op de site zijn echt en worden achteraf goedgekeurd door onze klantenservice, om de authenticiteit van de commentaren te waarborgen.

Wij bewerken de beoordelingen niet, we corrigeren geen schrijffouten of grammaticale fouten.

Een review is een review en zelfs als die negatief is, blijft hij online staan.

Uw ervaring is heel belangrijk voor ons.

2.Hoe kan ik een review plaatsen?

Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u een e-mail of een sms met het verzoek om een review te geven over de bestelde producten.

Op elke productpagina kunt u op het tabblad "Review" klikken, en dan op de link "Schrijf een review".

Vergeet niet uw naam toe te voegen en een commentaar toe te voegen, de technische bijzonderheden van het product, zijn efficiëntie, rendement enz.

3.Hoe rapporteer ik misbruik van een review?

In elk productbestand kunt u klikken op het tabblad "Review", vervolgens op de link "Rapporteer misbruik".

De nieuwsbrief
1. Hoe vaak wordt de nieuwsbrief verzonden?

Onze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden. U ontvangt de nieuwsbrief dus 1 keer per maand.

2. Hoe schrijf ik mij in voor de nieuwsbrief?

U kunt zich heel eenvoudig inschrijven voor de nieuwsbrief van Alma Solar. U voert uw emailadres in onderaan de pagina bij "nieuwsbrief" en klikt op OK. U ontvangt dan meteen een bevestigingsmail.

3. Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?

Als u de nieuwsbrief niet langer wilt ontvangen, vinden we dat heel jammer. Maar u kunt zich op elk gewenst moment afmelden door onderaan de e-mail te klikken op "Ik wil de nieuwsbrief niet langer ontvangen/Uitschrijven"

meer
Heb je hulp nodig?