Een vraag, een opmerking?

De vragen die u ons gevraagd hebben bijgedragen aan dit onderwerp! Je hebt 90 procent kans om uw antwoord te vinden op deze verschillende secties.

Meest gestelde vragen
1. Hoe functioneert de simulator van Alma Solar?

We heeft een simulator Alma Solar ontworpen waarmee binnen een minuut de mogelijke engergiebesparing bij overgang naar zonne-energie kan worden berekend.

Het is gemakkelijk en snel. U geeft eerst u locatie aan, vervolgens rekent onze simulator de jaarlijks te behalen besparing uit, afhankelijk van de oppervlakte van uw dak en uw jaarverbruik.

Weet u uw jaarverbruik niet ? De simulator helpt u die berekenen.

2. Wat is het verschil tussen de verzendduur en de aflevertijd?

De verzendduur begint te lopen vanaf de goedkeuring van de bestelling en komt overeen met de duur van de behandeling en voorbereiding van uw producten.

De goedkeuring van uw bestelling wordt u medegedeeld per e-mail/SLS

De aflevertijd begint te lopen vanaf de overdracht van uw pakket aan de bezorgdienst.

Dit komt overeen met de tijd die nodig is om het pakket op uw het afleveradres te krijgen dat is aangegeven bij uw bestelling.

De verzending van uw bestelling wordt u medegedeeld per e-mail/SMS

Samengevat:

De afleverdatum = de verzenddatum + de bezorgtijd van de carrier.

3. Hoe te betalen zonder belastingen?

Om zonder belastingen te betalen moet u een onderneming met geldig BTW-nummer buiten Luxemburg hebben.  U moet de velden direct invullen bij het deel "adres" van uw rekening of bij het aanmaken van de rekening.

Wanneer u bent verbonden, met een naam van een bedrijf en een geldig BTW-nummer, geeft de winkel automatisch het bedrag zonder belastingen weer van de producten. De BTW wordt op 0% gesteld.

U hoeft enkel de bestelling maar af te ronden.

PAS OP, als professional moet u deze import opgeven bij de douane (maandelijks, driemaandelijks of jaarlijks, volgens uw boekhouding). Alma Solar zal de export aangeven. Als de douane de import- en exportverklaring niet ontvangen, riskeert u boetes voor Btw-fraude.

4. Hoe kan ik mijn facturen downloaden?

Uw factuur is onmiddellijk te downloaden in uw rekening. Daarvoor maakt u verbinding met Alma Solar, door rechts bovenaan te klikken op VERBINDING. Typ uw e-mailadres en uw wachtwoord in. U bent nu verbonden. Het woord verbinding is verdwenen en is vervangen door "mijn rekening".

Klik op "mijn rekening" en daarna op "abestelgeschiedenis". In de tabel klikt u in de kolom "factuur" en uw factuur wordt automatisch in PDF gedownload op uw computer.

Faq onderwerpen
Mijn klantenrekening
1. Waartoe dient uw klantrekening?

Uw klantrekening is essentieel omdat u daarmee de geschiedenis van uw bestellingen bij Alma Solar kunt volgen, kunt overleggen met de klantenservice, een overzicht van uw offertes kan krijgen, uw aflever- en factuuradres kunt wijzigen.

De info die u geeft is beveiligd en enkel uzelf kunt die wijzigen. Al onze contacten en overleggen zijn op deze basis. Daarom is het belangrijk om ze up to date te houden.

2. Ik ben een professional, hoe maak ik mijn bedrijfsrekening aan?

Een rekening aanmaken bij Alma Solar gaat snel en gemakkelijk.  Klik op de knop met de gele verbinding, rechts bovenaan. Klik daarna op "Maak een rekening aan". U wordt dan naar het aanmaken van de rekening gestuurd.

Pas op: Kies wel de groep “PROFESSIONEEL” in het keuzemenu.

Het is verplicht om de naam van uw bedrijf en uw KvK-nummer in te vullen. Zodra uw rekening is aangemaakt, wordt deze MANUEEL gevalideerd door onze klantenservice. Daarna kunt u profiteren van alle voordelen van Almar Solar, waaronder groothandelsprijzen bij de verbinding, vrijstelling van BTW en gratis levering vanaf €6000.

3. Hoe weet ik of mijn bedrijfsrekening is geopend?

Bedrijfsrekeningen worden manueel gevalideerd door onze klantenservice. Zodra uw bedrijf is gecontroleerd op het intracommunautaire BTW-nummer, krijgt u een e-mail met de bevestiging van de opening van uw rekening.

meer
De producten in de winkel
1. Welke typen producten kan je vinden in de winkel van Almar Solar?

Alma Solar biedt u meer dan 500 producten, in 5 productgroepen :

  • Mono/polykrristalijne en dubbelglazen zonnepanelen
  • Zonne-inverters
  • Zonnebatterijen
  • Accessoires
  • Bevestigingen

95% van de producten zijn op voorraad en kunnen dus snel verzonden worden.

Almar Solar biedt ook een breed spectrum aan services.

2. Hoe vind je de onmisbare info over een product?

Om de onmisbare info te vinden, hoeft u alleen maar naar de productbeschrijving te gaan. Bovenaan vindt u de belangrijkste kenmerken van het product. In de tabs vindt u alle verdere info, zoals: de productgarantie, de technische gegevens, de montage-instructie, de klantopinies, video's, etc..... Wij willen zoveel mogelijk informatie geven om u het best te begeleiden in uw keuze.

3. Hoe weet je of het gewenste product op voorraad is?

Alma Solar beschikt over een loods, zodat de opslag van alle producten verzekerd is.

95% van onze producten zijn op voorraad.

meer
Aangaande bestellingen
1. Welke stappen zijn te zetten bij mijn bestelling ?

Dankzij onze online configurator,

1/ Bereken uw mogelijke energiebesparing

2/ Bepaal welk materiaal u nodig heeft voor uw installatie.

Voeg de gewenste producten toe aan uw mandje. Wanneer u verbonden bent, worden de verzendkosten automatisch berekend naargelang uw adres. De verzendkosten worden direct weergegeven in uw mandje.

3/ Verifieer uw afleveradres en kies de goedkoopste transporteur.

Tip voor de particulieren: uw kunt in uw mandje ook een Alma Solar-installateur kiezen, die u zal assisteren gedurende de plaatsing van uw installatie. Er zijn 3 mogelijkheden, basic, standaard, compleet. Door een beroep te doen op een Alma Solarinstallateur, die de plaatsing van uw zonne-installatie goedkeurt, profiteert u GRATIS van de "Alma Solar all riskverzekering" > Meer lezen

4/ Kies een betaalwijze en betaal uw bestelling online. U ontvangt onmiddellijk een bevestigingse-mail van uw bestelling.  Als u die niet ontvangt, check dan uw Spambox.

5/ Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u een SMS ter bevestiging.

6/ De avond voor de aflevering zal de transporteur contact met u opnemen om een afspraak te plannen, zodat u zeker aanwezig bent op het moment van de levering.

7/ Bij aflevering controleert u de goederen minutieus in aanwezigheid van de transporteur, alvorens de afleverbon te tekenen.

8/ Evalueer uw product en onze service direct in onze winkel.

2. Hoe bestellen vanuit Zwitserland ?

Niets is gemakkelijker :

Maak een rekening aan en typ uw postadres in, het tarief komt automatisch in het bedrag zonder belastingen.

Voeg producten toe aan uw mandje.

De verzendkosten worden berekend. De douanekosten zijn inclusief in dit tarief.

Valideer uw betaling in Zwitserse franken, na uw bestelling online gedaan te hebben.

Bij ontvangst zult u aan de transporteur de Zwitserse BTW moeten voldoen.

3. Wat is het bedrag aan BTW?

De geldende BTW is 17%.

op het bedrag zonder belastingen van de producten. Deze BTW wordt over elke bestelling van een particulier berekend.

meer
Mijn Betaling
1. Welke betaalwijzen worden geaccepteerd door Alma Solar?

Verschillende typen betalingen worden geaccepteerd op Alma Solar.

U kunt de betaling van uw bestelling doen door een bankoverschrijving, creditcard ((VISA/ MASTERCARD), 1€.com; SOFORTBANKING, Bancontact (België), iDeal (Nederland). Al deze betaalwijzen

2. Wat is het maximumbedrag dat ik kan betalen met een creditcard?

Om veiligheidsredenen zijn betalingen per creditcard gelimiteerd tot €5.000. Boven dit bedrag, raden wij u andere betaalwijzen aan, b.v. een bankoverschrijving.

3. Hoe betaal ik per bankoverschrijving?

In uw mandje kiest u betaling "Bankoverschrijving". U ontvangt dan onze bankgegevens per e-mail, samen met de bevestiging van uw bestelling. U dient dan vanaf uw bankrekening een bedrag over te maken naar de onze.

Wij kunnen onmogelijk uw bankgegevens te weten komen. Deze betaalwijze is een van de veiligste. Uw bestelling wordt goedgekeurd op het moment dat wij uw overschrijving op onze rekening ontvangen.

meer
Betreffende de voorbereiding en de verzending van de bestelling
1. Hoe mijn bestelling te volgen?

Nadat u de bestelling heeft gedaan, ontvangt u een bevestiging per e-mail. Bij elke wijziging in de status van uw bestelling, ontvangt u een e-mail of SMS. U kunt de status van uw bestelling ook volgen in uw klantrekening bij Geschiedenis van de bestelling.

Dan zullen wij u een trackingnummer sturen.

2. Hoe lang na verzending komt het pakket aan ?

Als u DASCHSER heeft gekozen, kan het transport 3 tot 5 werkdagen duren. Als u DACHSER heeft gekozen, kan het transport 2 tot 3 werdagen duren.

Pas op : verwzr niet met de verzendtijd die wordt genoemd op elk artikel. Deze tijd wordt eveneens genoemd in uw mandje.

3. Welke aflevermogelijkheden zijn er?

1/ Aflevering aan huis met Dascher en UPS. De aflevering is binnen 24 uur nadat uw pakket onze loodsen verlaat.

2/ Ophalen bij het magazijn : u kunt uw spullen ophalen bij onze loods.

Zie hier voor het adres

meer
Levering en retourneren
1. Kan ik mijn pakket laten afleveren op een ander adres dan mijn factuuradres?

Het is mogelijk om het pakket te laten afleveren op een ander adres dan het factuuradres. Daarvoor hoeft u enkel een nieuw adres in te voeren bij de rubriek "Mijn rekening", dan "Mijn adressen" en een afleveradres toe te voegen.

Als u de bestelling doet, kiest u dus een factuuradres en een afleveradres.

2. Wat gebeurt er als ik afwezig ben op het moment van levering?

In geval u hebt gekozen voor transporteur UPS, komt de bezorger een tweede maal langs, normaliter de volgende dag. Als u de tweede keer weer afwezig bent, brengt UPS het pakket naar een overeengekomen ophaalpunt bij u in de buurt (tabakswinkel, etc) Met het trackingnummer dat u van ALMA SOLAR heeft gekregen, kunt u het ophaalpunt vinden.

In geval u hebt gekozen voor transporteur DACHSER, neemt de bezorger altijd contact met u op om een afspraak te maken voor de levering. Als hij u niet treft, blijven de goederen in afwachting van bevestiging of tot u terugkomt.

3. Waarom moet ik het materiaal controleren met de bestuurder?

U moet het materiaal controleren in aanwezigheid van de bestuurder omdat wij de waarde van uw bestelling 100% garanderen. Als iets beschadigd is geraakt tijdens het transport, moet u dat direct bij de chauffeur aangeven. Dan kunnen wij overgaan tot terugbetaling of gratis vervanging van het onderdeel. Als u de beschadiging niet meldt aan de chauffeur, zal de verzekering er van uitgaan dat u mogelijk de schade heeft toegebracht aan de goederen (slechte handeling, gevallen door uw schuld, of anders).

meer
De configurator-van-Alma-Solar
1.Hoe werkt de geavanceerde configurator van Alma Solar?

Met de geavanceerde configurator van Alma Solar kunt u het benodigde materiaal voor uw zonne-installatie bepalen. Afhankelik van uw behoeften en uw budget, berekent hij de panelen, de inverters, de batterijen (in geval van een installatie voor eigen gebruik) en klein materieel.

Tip: Voeg producten toe aan uw mandje om de afhandeling van uw bestelling mogelijk te maken.

2.Hoe functioneert de simulator van Alma Solar?

We heeft een simulator Alma Solar ontworpen waarmee binnen een minuut de mogelijke engergiebesparing bij overgang naar zonne-energie kan worden berekend.

Het is gemakkelijk en snel. U geeft eerst u locatie aan, vervolgens rekent onze simulator de jaarlijks te behalen besparing uit, afhankelijk van de oppervlakte van uw dak en uw jaarverbruik.

Weet u uw jaarverbruik niet ? De simulator helpt u die berekenen.

De installateur van Alma Solar
1. Hoe werkt de service van de installateur van Alma Solar ?

Het is gemakkelijk en snel. In uw mandje kiest u de afleverwijze. Na een aflevermogelijkheid te hebben gekozen, stellen wij u voor om een beroep te doen op een installateur van Alma Solar, afhankelijk van uw plaats. U kiest daarna uw hulpniveau, afhankelijk van uw project en u betaalt online. Voordeel 1: een bestelling voor alle services.

De installateur maakt binnen 48 uur een afspraak met u.

Vanaf zijn interventie zal hij u begeleiden bij alle stappen van de installatie, uw werk beveiligen en meer dan 40 controlepunten goedkeuren.

U kunt ook de installateur van Alma Solar kiezen voorafgaand aan de bestelling. Ga voor een afspraak hier naar toe.

Tip: Particulieren kunnen een beroep doen op een installateur van Alma Solar om de installatie aan alle eisen te laten voldoen en zo gratis te profiteren van de all risksverzekering van Alma Solar voor uw gehele zonnekit.

Er meer over lezen

2. Wat zijn de installatiemogelijkheden die Alma Solar biedt ?

Om u de best mogelijke service te bieden, geeft Alma Solar u 2 keuzes uit oplossingen voor de plaatsing van uw zonne-installatie.

1/ Met het overzicht van Alma Solar kiest u de dichtstbijzijnde installateur en maakt u een afspraak met hem.

Almar Solar zal hierbij uw bemiddelaar zijn.

2/ Alma Solar heeft zijn eigen professioneel netwerk opgebouwd.

Deze installateurs zijn door Alma Solar gecertificeerd en komen direct naar u toe om u te assisteren bij de installatie van uw zonnekit.  

3. Plaatst de installateur van Alma Solar de zonnepanelen?

De installateur van Alma Solar doet dat niet zelf, maar staat u bij en begeleidt u bij de installatie van de kit. Hij komt van 1/2 tot 2 dagen, afhankelijk van uw behoefte aan hulp.

meer
Alma Solar garanties
1. Hoe kan u een beroep doen op de all riskverzekering?

Om een beroep te doen op de garantie, moet de gehele bestelling zijn gedaan bij Alma Solar. Wij verzekeren dus de perfecte samenwerking van de zonnepanelen, inverters, bevestigingen en/of opslagbatterijen.

Bovendien wordt de verzekering uitgekeerd als het bevestigingssysteem bedoeldis voor zonne-energie.

2. Ik ben een particulier, kan ik een beroep doen op de garantie van Alma Solar?

Als particulier moet u verplicht deze installatie laten goedkeuren door een installateur van Alma solar ;om een beroep te kunnen doen op deze garantie.

U kunt daarom kiezen uit 3 mogelijkheden, basic, standaard et compleet.

Belangrijk: Bij een ongeluk moet een installateur van Alma Solar de installatie goedkeuren. Zonder dat wordt de garantie niet toegekend.

Op het moment van de bestelling, kiest u in uw mandje voor installateur van Alma Solar.

3. Ik ben een professional, kan ik een beroep doen op de garantie van Alma Solar?

Professional, u kan automatisch en gratis profiteren van de garantie op al uw aankopen bij Alma Solar.

meer
After sales service
1. Wat is de duur van mijn garantie?

De duur van de garantie op onze producten staat vermeld op de productpagina, onder de tab "garantie" en de tab "technisch" Het kan zijn dat de garantieduur ook beschikbaar is in PDF-formaat onder de tab "downloads".

U moet beslist uw aankoopfactuur bewaren, want die geldt als aankoopbewijs.

2. Ik heb een defect product ontvangen, wat moet ik doen?

U hebt 2 mogelijkheden. In beide gevallen verzoeken wij u de volgende gegevens bij de hand te houden: wat is het defect? Wat is de foutmelding? Het serienummer van het product? U kunt ook foto's nemen.

1/ Neem contact met ons op via email of telefoon: Contact met ons

Als we het defect niet kunnen verhelpen, passen we de bouwgarantie toe. 2/ Neem rechtstreeks contact op met de fabrikant zodat de garantie goed wordt nagevolgd.

2/ Neem rechtstreeks contact op met de fabrikant om de garantie toe te passen. U kunt daarvoor naar het productbestand gaan en op de tab "garantie" klikken. Daar vindt u alle contactgegevens

Overigens wordt 90% van de defecten veroorzaakt door een aansluitingsprobleem.

3. Kan ik mij terugtrekken na ontvangst van mijn bestelling?

Conform de wetgeving op verkoop op afstand kunt u binnen een termijn van 14 dagen en beroep doen op uw recht op terugtrekking. De termijn gaat in op het moment van ontvangst van de bestelling. Dit recht is alleen geldig op bestellingen door particulieren. De retourkosten zijn voor uw rekening. Het verzoek op terugtrekking wordt alleen in behandeling genomen als zij betrekking hebben op niet verpakte en verzegelde producten. Wij verzoeken klanten om ons voorafgaande aan de verzending per email te informeren over hun voornemen het product te retourneren.

Dat is de garantie Tevreden of terugbetaling van Alma Solar.

meer
De productbeoordelingen
1.Zijn de beoordelingen echt?

Alle gepubliceerde beoordelingen op de site zijn echt en worden achteraf goedgekeurd door onze klantenservice, om de authenticiteit van de commentaren te waarborgen.

Wij bewerken de beoordelingen niet, we corrigeren geen schrijffouten of grammaticafouten.

Een beoordeling is een beoordeling en zelfs als die negatief is, blijft hij online staan.

De informatie komt ook via het gebruik van onze klanten en uw ervaring is heel belangrijk voor ons.

2.Hoe kan ik een productbeoordeling plaatsen?

Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u een email of een SMS met de uitnodiging om een commentaar op de bestelde producten door te geven.

Op elke productpagina kunt u op de tab "Mening klant" klikken, en dan op de link "geef uw mening/ geef als eerste uw mening.

Vergeet niet uw naam toe te voegen en een vrij commentaar op de montage, de technische specificaties van het product, zijn efficiëntie, rendement enz.

3.Hoe meldt ik een misbruik van het commentaar?

In elk productbestand kunt u klikken op de tab "mening klant", vervolgens op de link "misbruik doorgeven".

De newsletter
1. Hoe vaak wordt de newsletter verzonden?

Onze newsletter wordt maandelijks verzonden U ontvangt deze informatiebrief dus 1 keer per maand.

2. Hoe schrijf ik mij in op de nieuwsbrief?

U kunt zich heel eenvoudig inschrijven op de newsletter van Alma Solar. U geeft uw emailadres door onderaan de pagina bij "informatiebrief" en klikt op OK. U ontvangt dan meteen een bevestigingsmail.

3. Wat staat er in  de newsletter?

De newsletter van Alma Solar gaat vooral over de actualiteiten rond zonne-energie en hernieuwbare energie, auto-consumptie, smartgrids en alle producten die handig zijn voor het gebruik van zonne-energie.

U kunt ook lezen over nieuwe producten in de catalogus, aanbiedingen en informatie over onze ontwikkelingen.

meer